Putrajaya, Norrin , Elisha , Daus



Sebenarnya dah agak lama aku plan nak jumpa kawan-kawan diploma, rindu la , dari zaman hingusan sampai jadi mak orang kitaorang memang rapat. Keluar jalan , makan , apa je yang kitaorang tak buat kat Melaka dulu? Gaduh haha itu wajib tapi lepas gaduh kitaorang memang akan cepat berbaik.. and to be honest , aku pun suke gaduh dulu .. tah kenape haih , macam budak-budak.

So, baru-baru ni Norrin dengan Daus ada plan nak datang KL sebab ada hal sambil tu dia ajak la kitaorang yang ada kat KL macam Atin. Tapi nak dipendekkan cerita masing-masing ada kerjaya sendiri , jadi agak susah kitaorang nak jumpe sekali..dari bulan 7 tangguh sampai bulan 8..janji nak jumpe kat KL..Pergi Putrajaya.. haha, Melayu sangat. Apapun yang penting dapat jumpa jugak Norrin sebelum sambung belajar.

Aku dengan Norrin memang kawan since Sem 1..sekelas.. kira rapat, macam daus (Suami Norin) aku dah lama kenal dia cumanya sebab dia belajar kat kolej lain..bawah tempat KPM tapi still satu Bangunan. Dia Kolej Micost..kiranya kolej lain tapi share bangunan.  Dulu KPM Bandar Melaka dekat bangunan graha maju sebelum secara rasmi pindah ke bangunan asal yang dh siap ubahsuai.

Okay itu mukadimah , Malam sebelum aku nak pergi tu banyak kali aku re-confirm dengan Norrin..bukan apa..nanti tak jadi..Putrajaya tu agak jauh dari Sentosa..and aku sendiri pun tak familiar dengan area situ , nak drive lagi kan. Jadi fikir punye fikir baik aku naik public transport..takdelah penat nak ulang-alik , tapi kos tambang agak mahal tapi berbaloi..aku geram dengan teksi je..kata pakai meter tapi mahal dia macam Naik Grab dari Bandar Melaka ke Umbai.

Sampai je dekat IOI Mall , Diaorang baru lepas Lunch dekat K-Urban Fried Chicken, beratur panjang pun aku rempuh je masuk terus aku pergi kat Elisya , ye aku excited nak jumpe anak diaorang bukannye diaorang berdua haha.. kiddin. Masing-masing tegur asal aku dh berisi..gelak je la.. aku bahagia dengan makanan je..jeles tengok orang dah kahwin huaaa..



Itulah jugak first time aku makan Urban Chicken apatah..seriously Ayam Bob lagi sedap.. tapi aku telan je since benda orang belanja..rezeki jangan ditolak , terima aje. Tapi masa aku sampai tu diaorang dah habis makan pun..so lepak kat Magnum..Norrin memang suke magnum cafe ni.. dari zaman kolej lagi..tak habis-habis ajak gi MidValley semata nak makan magnum..tapi tak pernah kesampaian sebab masing-masing pokai. Sekarang ni pergi magnum dengan elisya sekali haha..happy ending for Norrin crave.. aku pun first time merasa makan kat situ..memang cantik kafe dia..makanan dia and aiskrim magnum tu memang power..tapi tak kenyang..aku xleh kenyang dengan hanya makan aiskrim okay.




Aku dukung elisya sambil borak dengan Norrin and Daus, dua-dua sekarang makin murah rezeki.. alhamdulillah..rezeki anak..aku pun layankan cerita masing-masing sambil tu cerita la pasal aku nak sambung belajar. Bila imbas balik masa kolej, rasa kelakar pun ada sebab kawan aku yg dulu sama-sama memonteng program lari guna tangga sekarang dah ada kerja yang stabil, keluarga sendiri dan sebagainya..insyaAllah semua orang akan capai benda tu. Plus, Aku punye rezeki ialah impian aku untuk sambung belajar..it's never too late kalau nak belajar , sabar dan cekal itulah taruhan.

Sementara daus pergi repair kereta dia, Aku dengan Norrin bawak elisya jalan -jalan..masuk segala tempat baby..tapi mahal barang kat situ..baju sampai RM 200.. baju kat Uniqlo pun murah lagi..dahlah tu..brand apa pun aku xtau..last-last beli baju untuk elisya kat Lovely and Lace,, design cantik,bau pun wangi. Complete package.
Lepas dah puas jalan keliling bangunan IOI Mall tu daus call ajak nak balik Melaka..aku mintak tumpang pergi balik ke Putrajaya Sentral sebab boleh la nak cut sikit cost pengangkutan.
Apapun, Putrajaya Sentral ni dekat dalam Cyberjaya tau..jadi jarak dia dengan Mall tadi agak jauh.

Elok dh sampai putrajaya sentral...fon hilang..damn panick attack la siyell.. rupanya aku lupa yang aku bagi daus pinjam untuk jadikan Maps. Apalah Amir , tak memasal kena gelak dengan diaorang . Apapun thanks Norrin and Daus for your hospitality, and Elisya tu.. mummy and daddy awak tu baik orangnye, dh besar jadi anak solehah tau macam mummy awak hehe..
So, the meeting was short minus this is not a reunion , jadi tak banyak untuk saya cerita..apapun thanks for reading! .