#THROWBACK : Lawatan Awesome ke UTP , Tronoh , Perak

Assalammualaikum semua..mulai harini aku adalah penganggur bertauliah yang menghabiskan beras di rumah..haha , ayat cikgu xD.
Sebenarnya aku berkerja untuk 4 bulan , tapi bukan rezeki la , mampu bertahan 3 bulan setengah, kira lamalah dari kawan-kawan aku *sorry korang hehe!

Berbalik kepada topik , harini aku nak buat Throwback lawatan yg awesome ke Universiti Teknologi Petronas ataupun short-termnya UTP . Kepada sesiapa yang tak tahu UTP ni antara Universiti Swasta terbaik di Malaysia and mostly students dekat sini dapat biasiswa Petronas yg sememangnya staright A's dalam SPM..bukan mcm aku..huhu , result yang sgt mengecewakan .

Sebenarnya benda ni berlaku awal bulan 5 , or something , tak berapa ingat detail tapi tujuan dan destinasi asal ialah TARC (Tunku Abdul Rahman College) tapi atas sebab teknikal terpaksa ditukar ke UTP ..ingat lagi masa tu..semua budak Kelas aku nak prank Midi , biar nanti semua orang pergi dia sorang ja tak pergi..kurang asam haha, kesian Midi..humm sobs T.T . Tapi last-last xjadi pun.Nak prank midi , tapi xjadi ..k hambar dan melalut.

Sejak cancellation tu la aku and Vishal decide ktaorg nak pergi gak UTP walaupun kena tambah RM 30 sebab dah pakat taknak buat homework BM ," kehadapan Puan Zurida, terima kasih sebab tunjuk ajar yang melayakkan saya untuk dapat A , walaupun saya malas hantar homework cikgu..huhu "
Maka bermulalah perjalanan budak SMK Bukit Sentosa ke Tronoh , Perak ..sepanjang perjalanan I really enjoyed the Scenery ..betullah Perak memang Bumi yang kaya..and ada satu tempat tu , kitaorg tgok Air Terjun bertingkat-tingkat..ya Allah kagum sangat..sambil membayangkan mesti terseksa kawan-kawan aku yang xnak pergi lawatan kali ni kena marah ngan cikgu , huahua.


scenery of UTP Campus

Sampai je kat sana , kitaorg ada talk dengan motivator kelate yang kecek kelate..siap promote lagi kitaorang dari Selangor, wakakaka , mesti diorg ingat sekolah kitaorang ni Taraf Victoria ke , SAB ke Terasa diri Urban gila..Padahal Sekolah kat ceruk pedalaman..hahahaha,ok jahat..the talk was okay tapi bosan la sebab aku xminat la dengan talk talk bagai..and nasib baik kitaorang sampai lambat .. lepas tu kitaorg dikenalkan dengan fasi UTP yang berbilang bangsa seperti Yaman , Brunei and Malaysia .. diorg cerita la UTP ni bla..bla..bla.. aku cakap je dengan kawan-kawan aku..who cares haha.


Tapi disebabkan keangkuhan aku tu la akhirnya kitaorg dibiarkan untuk tour UTP all alone..aku team-up dengan Akmal , Entem and Ariff Imran yang sangat baik hati belanja aku domino's hehe..Vishal ikut geng Alleyshia , Mena , Sarojini. Tapi masa dekat library UTP barulah aku dengan vishal team-up..cantik sangat sangat Perpustakaan dia, terasa macam hidup tahun 3000..haha sana sini kaca..memang lawa gila la , siap posing bagai2 dalam tu , kah3 , mesti abang akak yang tengah stress bertambah-tambah stress tengok kitaorang hihi..Vishal asyik malu je nak bergambar.Lepas tu ada mini museum dekat situ but more to exhibition hall yang cerita pasal paip petrol..huwaa..so not me okay , lalu-lalu cuci mata je..then masa zohor solat dekat surau yang sangat indah , kemas teratur and berbilang kaum , ada orang arab , afrika , Cina it was beauty when nobody  cares where are their ancestor came from while worshiping their creator .


The whole about UTP , library dia je yang menarik..yang lain xde apa sangat sebab pelawat kan , mestilah ada limitation and ada ramai budak MRSM masa tu tapi semua nampak begitu gah dan membuatku terasa begitu kerdil. Ohh by the way aku makan Domino's , thank you kepada yang belanja aku tu ..lepas dalam pukul 2.30 p.m tu kena masuk dewan dia sebab ada games ..my favee..sampai2 je kena menari..apakah? ada 3 sekolah
SMK Bukit Sentosa
Sekolah sains..ape tah , xingat la
and sekolah agama.. mestilah kitaorg paling over since weolls budak-budak bandar, sekolah lain jaga ikhtilat ..malu aku ..huhu..aku harap kita semua dah bertaubat ye,


Masa game best gile! kitaorg kena divide kepada beberapa group.Aku dengan Vishal masuk satu group jugak since kitaorg malas nak berpisah takut xde geng nanti. Memang best sangat , lagi-lagi budak sekolah sains and agama kan pandai-pandai memang baguslah diorg memimpin kumpulan tu walaupun ktaorang kalah..victory to team bosnia *nama group aku . The first game is very simple macam main sergah-sergah and kau kena lawan balik..kitaorg dah top 3 tapi kalah ..haha



my team! Team Bosnia!

Lepas tu ada main buat KLCC guna Tali..ohh terkangkang aku dibuatnya , sakit pinggang semua adalah . Memang best masa tu.Sapa siap dulu dia menang .. lastly dah 20 minit berlalu ada satu group tak siap-siap , and akk fasi yang tolong.
The best part is letupkan belon dekat kaki kawan kau dari meletop..masyaAllah ..haha semua orang menggila..dari yang cover cun sampai la yg cover hensem lari-lari untuk letupkan belon kawan masing-masing . It was fun , rindunya zaman tuu..aku cool and steady tgok orang lain terkinja-kinja sambil gelak tawa manja seperti nora danish ..langsung tak protective..biarkan ahli kumpulan aku kena pijak belon dia sampai meletup...keboom! and here it goes , no balloons left.


look at me..hahah! 


The moment I will always cerish..best time ever! how I wish boleh rewind all those time ! and ending dia ada perkongsian dari senior-senior..background belajar yang sememangnya komfem power ,sebab tu semua dapat scholarship , betul? ada sharing tips belajar and hadapi tekanan bila exam ..very inspiring gila .Budak sekolah sains siap salin nota bagai..budak sekolah aku..rakam suara guna iphone la kot..kot haha, okay UTP memang best sangat..Thank you Cikgu Zira untuk lawatan kali ini .I enjoyed it so much! Semua orang pun.. dan masa balik tu lalu depan masjid UTP,masyaAllah ,cantik -nya susah nak digambarkan.



By the way aku post benda supaya aku boleh baca pada hari mendatang sambil mengelakkan diri sendiri ..in upcoming post..nak cerita pasal Seminar Universiti Malaya!