After School-Part 3

Hello , readers ku sekalian , kali ni aku nak cerita pasal kawan aku yang berkerja *ehem*
Mostly diorang yang kerja ni pandai , hensem , cute , digilai gadis-gadis , berpewatakan menarik dan berpersonaliti bak Aaaron Aziz pada luaran dan Imam Muda Asyraf pada dalaman. Salah seorangnya adalah aku,,hahaha~ sesiapa yang dah baca korang mendoakan aku tau..thank you semua hihi.


2013! Honeymoon year!

Ok, abaikan pujian terhadap aku tadi . Aku kan dah  janji nak buat sambungan bahagian ke 3 , jadi inilah masanya ..janji ditepati kata Dato'Seri Najib sambil mengibarkan bendera Malaysia .
Kalau korang nak tau sekarang aku berkerja dekat Restoran SukhoThai ..yeah restoran paling meletop kat kawasan Bukit Beruntung . Kau bayangkan yang selalu makan sini selalu bawak kereta-kereta mewah and of course aku suka bila bab ambik order. Belajar berinteraksi dengan manusia yang berbagai ragam. Dari customer Jepun, Mat Salleh , Indonesia ..you name it , semua ada.

Kawan aku si Faiz Zul plak kerja dekat Tesco extra Klang . Aku selalu je pergi Setia City Mall dekat Klang tu tapi kenapa tak pernah terdetik nak pi Tesco Extra Klang ni. huhu,selalu lalu depan tu je..belum rezeki kot..sabar ye Faiz Zul , kalau ada masa aku lawat ko ..kalau kau masih kerja lagilah.
Si Husna Jamili pulak kerja dekat Tutti Frutti, kedai yogurt yang cute kaler hijau tu..tapi selalu je aku jumpa dia dekat restoran SukhoThai tengah makan dengan family dia ..dan peluang ni aku gunakan sebaiknya untuk bersembang and curi tulang dari buat kerja,konon tengah layan customer..haha
*tak baik , tak baik.. aku tak menjalankan amanah..tapi biasalah budak-budak,what do you expect?? kan ?


Pertandingan Drama komsas antara kelas-kelas :)

As for Amin aku mati-matian ingat dia kerja ngan ayah dia rupanya dia kerje kat Sogo , serius Amin ? kenapa ko maju sangat? kerja nak dekat KayEll je ! hishh! itupun aku tau sebab aku tengok Instagram dia . Kalau tak sampai bila-bila aku akan ingat dia kerja dekat kedai ayah dia..huhu.
Ohh,Amin kerja dekat KL sebab dia ramai kenalan and ada rumah kat Setapak..ex student MBS..tapi kalau ko xmasuk SMK BS mesti aku xkan kenal kau kan??
Aimi pulak aku tau yang dia memang rajin kerja , tapi aku taktau kat mana dia kerja..padahal selalu nampak dia dekat Tesco ..cuma rase awkward nak tegur sebab dah lama tak contact.


Awek-awek yang mewakili kelas Aset, masa ni kami Champion Tau!
Rabi pulak dengar cerita kerja dekat Kedai makan dekat Apartment Teluki, walaupun dekat tapi aku tak pernah sampai ..hmm..macam mana nak sampai kedai rabi bukak pagi je..masa aku masih membuta bermimpikan mimpi yang indah-indah belaka. Afina pulak tengah ambik lesen kereta , wuhuu, nanti dah ada lesen kita pergi makan KFC ye ..takpayah naik bas hujan-hujan untuk makan KFC lagi ..zzz..masa tu ada peristiwa yang sangat memalukan terjadi pada aku..tapi aku xnak cerita ..memalukan ..dahlah pakai baju sekolah! grr! and konon nak sambut Merdeka SPM dekat KFC..tapi afina belanja masa ni..thanks fify!

masa ni semua muka macam kanak-kanak ribena, sekarang semua dah sado ..huhu,aku je x

Azim pulak kerja dekat Domino's ..ahaa..aku jumpa dia buat-buat tak kenal je..haha, takdelah aku senyum je tak mau la ganggu dia buat kerja , tak baik nanti jadi kes macam aku dengan Husna ..xD.
Anis suraya pulak kerja buat kuih ..huhu,bagus buat calon menantu , boleh beli kuih raya tanpa GST ..tak ke tersenyum mak kau ada menantu camtu..hihi,jangan marah anis..gurau2 jek.. :)

But dalam kegembiraan cerita kami , ada yang sedih .. One of our classmates kehilangan Ayah dan adik tersayang pada tahun yang sama yakni tahun ni..Ya Allah betapa besarnya dugaan-mu terhadap kawan ku ini..Nur Shahira bt. Paizol aku harap kau bersabar banyak-banyak , sesungguhnya Allah lebih mengerti ..

InsyaAllah ada sambungan.. Part 4 :)