After School - Part 2


Hello readers , kali ni aku nak sambung kisah what happen to us Asetron . Oh by the way , ramai yang dah masuk private college and some kerja while few menganggur haha.
For those yang dah sambung belajar , semoga Allah membantu anda dalam berjihad untuk menuntut ilmu.




 Yang tengah kerja sabarlah , lagi berapa bulan je before our Undergrad program . Tapi dengan duit tu jugak dapat  isi perut dengan makanan yang kita suka and kita tak selalu dapat dengan family . Well,akulah tu haha, aku hantu Cornetto Strawberry tapi kan harga dia mahal apatah lagi since we're having GST in just around the corner . Bukan senang k nak dapat makan benda ni..sobs T.T.
Yang menanggur jangan lupa buat solat hajat and isi masa dengan benda berfaedah , ok? masa terbaik sebenarnya untuk dekatkan diri kepada Allah yang esa.

Oh yaa , kali ni dalam part 2 aku nak cerita apa yang dah jadi dekat kawan-kawan aku .
Firstly Vishal , Alleyshia dah masuk Universiti yang sama , wahh dari darjah 1  sampai foundation programme. May ur wishes nak jadi Accountant dekat Singapore berjaya and I hope we can see each other in future since both of you dah jadi warga Kuala Lumpur meninggalkan aku keseorangan di sini. *aku orang kampung di ceruk Hulu Selangor..huu~

Ohh my neighbour , Mirah pun dah sambung study dekat UNISEL dalam bidang TESL .. Dah besar dah kawan aku sorang ni .Tapi nanti bila dah berjaya jadi lecturer English jangan lupa aku tau..huhu.
Kimi pulak dah sambung IT kalau aku tak silap dekat kolej MASA. Bagus tu Nanti boleh buat degree Science Data yang baru je introduce dekat public U and permintaan industri tinggi..if I'm not mistaken , tak ingat tapi pernah terbaca artikel ni.
Husna ada apply KPJ but kena tolak ke or something like that , Midi dapat interview dekat IPG raja Melewar..hulawehh, jadi cikgu , happy pulak aku bila dengar ada kawan aku ada yang nak jadi cikgu., Serius aku yang excited .

Saro dapat interview dekat KYM , kolej yayasan Melaka ,may ur interview go smoothly and  semoga berjaya . Menakah is looking her opportunities dalam STPM . Yang lain masih lagi dalam kehidupan perkerjaan dan Pengangguran..hehe.
Tapi kebanyakan kami adalah kes mak ayah suruh tunggu UPU .. aku dapat call NMIT berkali-kali tapi aku kena akur dengan kehendak mak ayah aku..jadi tunggu UPU juga..penting tau parents blessing kalau nak sambung belajar ..Ayah bagi duit bulan2 and ibu mendoakan..sebab tu bila ibu meninggal, rahmat doa dari seorang ibu akan hilang..Jadi nak xnak , aku akur haha..aku mengaku aku xde keberanian nak membantah apa yang mak ayah aku cakap.. huhuhuhu . 

Satu lagi, Mira Hamdi dengan Aishah dah sambung study dekat kolej ambik accountacy, Alhamdulillah ada juga yang nak ambik akaun..hehe. sekarang ni aku pulak..InsyaAllah aku nak masuk KPM buat muammalat then sambung degree kat UiTM and buat master dekat INCEIF .
Ya Allah mudahkanlah..inilah masa aku..aku suka membaca and ekonomi ..way even easier for me dari calculation yang pening tu haha..
Aku sedar aku bukanlah student yang pandai , aku suka baca .. sampai aku abaikan Matematik and Matematik Tambahan..jadilah cacat gred aku..hehe, but now benda dah berlalu ..I've to start from now on , Everyone deserve a second chance.

To be continue.. Part 3